Huoltokausi 2023-2024
Re: Huoltokausi 2023-2024
On presidentin vaalin ensimmäisen kierroksen vaalipäivän ilta.
Saapa nähdä tuleeko toista kierrosta.
Senhän me jo tiedämmekin, että Itänaapurissa ei toista kierrosta tule.
Asko Pankka iloinen karjalaispoika, lähtöisin Imatralta, täytti pyöreitä, 70 vuotta!
Asko piti ulppeat juhlat 27.1.2024 sukulaisten ja ystävien ympäröimänä, kiitos!
Asko on kautta aikojen yksi parhaiten menestyneitä kilpapurjelentäjiä niin kansainvälisillä kilpakentillä kuin kotimaan taivaalla.
Helsingin Sanomat(Jyri Raivion uutisraportti) heinäkuussa 1992 kertoi mm. seuraavaa:
Suomelle toinen peräkkäinen päivävoitto EM-purjelennossa. Asko Pankka oli päivän nopein ja Antti Taimioja lensi nyt toiseksi.
Pankka on jo vuosia lentänyt suomalaisen kilpapurjelennon ehdottomassa kärjessä. Taso Suomessa on sitä luokkaa, ettei suomalaisilla huipuilla ole kovinkaan pitkää matkaa maailman kärkeen.
Kesäkuussa Räyskälässä SM-kisoissa Pankka voitti lentämistään viidestä päivästä neljä, mutta himoittu paikka ensi kesän MM-kisajoukkueeseen Ruotsin Borlängeen jäi haaveeksi.
Nyt hän selvästi hakee palsamia haavoilleen Unkarin hikisen kuumalta mutta purjelentoon ilmeisen hyvin soveltuvalta taivaalta. Viiden päivän jälkeen hän on kokonaistaulukon seitsemäs, mutta pronssitilaan on vaivaiset 78 pistettä.
Kärkeen on tungosta, silla Antti Taimiojan 11. tilalta Pankan seitsemänteen on matkaa vain 206 pistettä.
Bekescsaban EM-kisassa vakioluokassa koneita lentää 45 pilottia.
Paljon Onne Askolle syntymäpäivän johdosta ja aktiivisia eläkepäiviä edelleen toivotaan hänelle!
Saapa nähdä tuleeko toista kierrosta.
Senhän me jo tiedämmekin, että Itänaapurissa ei toista kierrosta tule.
Asko Pankka iloinen karjalaispoika, lähtöisin Imatralta, täytti pyöreitä, 70 vuotta!
Asko piti ulppeat juhlat 27.1.2024 sukulaisten ja ystävien ympäröimänä, kiitos!
Asko on kautta aikojen yksi parhaiten menestyneitä kilpapurjelentäjiä niin kansainvälisillä kilpakentillä kuin kotimaan taivaalla.
Helsingin Sanomat(Jyri Raivion uutisraportti) heinäkuussa 1992 kertoi mm. seuraavaa:
Suomelle toinen peräkkäinen päivävoitto EM-purjelennossa. Asko Pankka oli päivän nopein ja Antti Taimioja lensi nyt toiseksi.
Pankka on jo vuosia lentänyt suomalaisen kilpapurjelennon ehdottomassa kärjessä. Taso Suomessa on sitä luokkaa, ettei suomalaisilla huipuilla ole kovinkaan pitkää matkaa maailman kärkeen.
Kesäkuussa Räyskälässä SM-kisoissa Pankka voitti lentämistään viidestä päivästä neljä, mutta himoittu paikka ensi kesän MM-kisajoukkueeseen Ruotsin Borlängeen jäi haaveeksi.
Nyt hän selvästi hakee palsamia haavoilleen Unkarin hikisen kuumalta mutta purjelentoon ilmeisen hyvin soveltuvalta taivaalta. Viiden päivän jälkeen hän on kokonaistaulukon seitsemäs, mutta pronssitilaan on vaivaiset 78 pistettä.
Kärkeen on tungosta, silla Antti Taimiojan 11. tilalta Pankan seitsemänteen on matkaa vain 206 pistettä.
Bekescsaban EM-kisassa vakioluokassa koneita lentää 45 pilottia.
Paljon Onne Askolle syntymäpäivän johdosta ja aktiivisia eläkepäiviä edelleen toivotaan hänelle!
Re: Huoltokausi 2023-2024
Helmikuu alkaa nollakelissä.
Selänpään laturetki, ns. kolmen aseman kierros, 4.2.2024 alkaen klo 12.00 yhteislähtönä Selänpään pelastusaseman pihalta.
Hiihtotyyli on perinteinen.
Vapaan tyylin käyttäjät saavat startata pääjoukon jälkeen, kertoi tapahtuman "primusmotor" Erkki Seppälä.
Kyseessä ei ole mikään massahiihto, vaan mukava sunnuntainen parinkymmenen kilometrin hiihtolenkki, tervetuloa!
Selänpään laturetki, ns. kolmen aseman kierros, 4.2.2024 alkaen klo 12.00 yhteislähtönä Selänpään pelastusaseman pihalta.
Hiihtotyyli on perinteinen.
Vapaan tyylin käyttäjät saavat startata pääjoukon jälkeen, kertoi tapahtuman "primusmotor" Erkki Seppälä.
Kyseessä ei ole mikään massahiihto, vaan mukava sunnuntainen parinkymmenen kilometrin hiihtolenkki, tervetuloa!
Re: Huoltokausi 2023-2024
Selänpään laturetki onnistui hyvin. Osanottajia oli noin 50.
Keli oli puolipilvinen, nollan paikkeilla oleva lämpötila sai ladun huippuliukkaaksi.
Kilyn joukkueena oli Juha Ritari/Antti Taimioja.
Lauantaina Ruokolaisen Antti huolsi Discuksen hinauskytkimen.
Keli oli puolipilvinen, nollan paikkeilla oleva lämpötila sai ladun huippuliukkaaksi.
Kilyn joukkueena oli Juha Ritari/Antti Taimioja.
Lauantaina Ruokolaisen Antti huolsi Discuksen hinauskytkimen.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Helmikuun loppu lähestyy ja talven selkä on selvästi taittunut.
Tervetuloa Ruotsi NATO maiden joukkoon!
Valoisuus lisääntyy ja tiaisetkin ovat jo kevätpuuhissaan.
Lennokkikerholaiset lennättivät sisälennätyslennokkeja joku aika sitten Kuusankosken urheiluhallissa. Uusia jäseniäkin oli tullut mukaan.
Kiirunan kerho on aurannut Paittasjärven jäälle kiitotien ja Kebneleiri voi näinollen alkaa ajallaan, kebne.fi
Kerhomme DuoDiscus viedää tänäkin keväänä Paittasjärvelle timantin kiilto silmissä.
Koneen varusteita laitellaan parhaillaan lähtökuntoon.
Tervetuloa Ruotsi NATO maiden joukkoon!
Valoisuus lisääntyy ja tiaisetkin ovat jo kevätpuuhissaan.
Lennokkikerholaiset lennättivät sisälennätyslennokkeja joku aika sitten Kuusankosken urheiluhallissa. Uusia jäseniäkin oli tullut mukaan.
Kiirunan kerho on aurannut Paittasjärven jäälle kiitotien ja Kebneleiri voi näinollen alkaa ajallaan, kebne.fi
Kerhomme DuoDiscus viedää tänäkin keväänä Paittasjärvelle timantin kiilto silmissä.
Koneen varusteita laitellaan parhaillaan lähtökuntoon.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Kevättä kohden mennään. Keväiset päivät pitenevät ja muutkin merkit ovat näkyvissä.
Teeret kokoontuvat hankikannolle kisaamaan naaraista. Tiaisten laulu raikaa. Ukkometsoa saa taas hätistellä hiihtoladulla. Selvää cumuluskeliä on näkynyt jo monena päivänä. Kesän purjelentokilpailujen osanottajalistat täyttyvät.
Kebnevalmistelut ovat viimeisillään. Vielä ARCaamattomien purjekoneiden huollot etenevät vauhdilla.
Teeret kokoontuvat hankikannolle kisaamaan naaraista. Tiaisten laulu raikaa. Ukkometsoa saa taas hätistellä hiihtoladulla. Selvää cumuluskeliä on näkynyt jo monena päivänä. Kesän purjelentokilpailujen osanottajalistat täyttyvät.
Kebnevalmistelut ovat viimeisillään. Vielä ARCaamattomien purjekoneiden huollot etenevät vauhdilla.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Kebne 2024 alkoi lumisissa, talvisissa merkeissä. Yöpakkaset ovat alimmillaan hiponeen kolmenkymmenen, 30, asteen rajaa.
Parina päivänä on kuitenkin päästy ilmaan ja aalto vei meitä parhaimmillaan 1500m korkeuteen, MSL.
Parasta aikaa kahdeksan konetta odottaa kentän auraamista yöllisen lumisateen jälkeen. Iltapäivällä tai huomenna voi taas lentäminen jatkua.
Parina päivänä on kuitenkin päästy ilmaan ja aalto vei meitä parhaimmillaan 1500m korkeuteen, MSL.
Parasta aikaa kahdeksan konetta odottaa kentän auraamista yöllisen lumisateen jälkeen. Iltapäivällä tai huomenna voi taas lentäminen jatkua.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Kebneviikot lähenevät jo loppuaan.
2024 Kebne on osoittautumassa kylmimmäksi kautta aikojen.
Tulevat loppupäivät ovat aurinkoisia 30 asteen yöpakkasineen.
Päivällä starttaamme vähintään -10 asteen lämmössä.
Kiirunan kerhon leirijärjestelyt ovat kylmyydestä huolimatta sujuneet kitkatta.
Lumisateessa valmistui jopa tuliterä "Temple of wind" (ulkohuussi)
2024 Kebne on osoittautumassa kylmimmäksi kautta aikojen.
Tulevat loppupäivät ovat aurinkoisia 30 asteen yöpakkasineen.
Päivällä starttaamme vähintään -10 asteen lämmössä.
Kiirunan kerhon leirijärjestelyt ovat kylmyydestä huolimatta sujuneet kitkatta.
Lumisateessa valmistui jopa tuliterä "Temple of wind" (ulkohuussi)
Re: Huoltokausi 2023-2024
Huhtikuun viides ja aamulla ulkona -32 astetta pakkasta.
Tänään ennustetaan päivällä -10 asteen lämpötiloja.
Mieluummin olisi toivonut lämmintä ilmaa leirin ajaksi, mutta sitä ei tänä vuonna tullut.
Nokka lähtee viimeistään huomenna kohti kotia.
Tänään ennustetaan päivällä -10 asteen lämpötiloja.
Mieluummin olisi toivonut lämmintä ilmaa leirin ajaksi, mutta sitä ei tänä vuonna tullut.
Nokka lähtee viimeistään huomenna kohti kotia.
Viimeksi muokannut Antti, To Huhti 11, 2024 7:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Kebnen sato tänä vuonna ei ollut kummoinen.
Yhdeksäntoista lentoa Kilyn kolmen miehen koplalle (Timo Vierimaa, Oiva Knuutinen ja kirjoittaja) kahdessa viikossa ja olihan kylmin Kebne koskaan.
Vuodesta 1962 lähtien on Kiirunan purjelentokerho jaksanut puuhata Ahavan Penan aloittamalla tiellä, kiitos!
Yhdeksäntoista lentoa Kilyn kolmen miehen koplalle (Timo Vierimaa, Oiva Knuutinen ja kirjoittaja) kahdessa viikossa ja olihan kylmin Kebne koskaan.
Vuodesta 1962 lähtien on Kiirunan purjelentokerho jaksanut puuhata Ahavan Penan aloittamalla tiellä, kiitos!
Viimeksi muokannut Antti, To Huhti 11, 2024 7:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Selänpään jyräystoiminta alkaa huomenna 11.4.2024.
Molemmat jyrät ovat käyneet tänään.
Jyrääjiä tarvitaan!
Molemmat jyrät ovat käyneet tänään.
Jyrääjiä tarvitaan!
Re: Huoltokausi 2023-2024
Toinen jyrä tarvitsi kuitenkin uuden polttoaineen siirtopumpun.
Kalvotoimiset siirtopumput rupeavat oireilemaan aikanaan niin, että moottori käy jös käy.
Nyt käy hyvin ja meillä on oikeasti kaksi toimintakuntoista jyrää.
Tänää saimme Jyskyn kanssa viallisen jyrän kuntoon ja iltapäivällä jyrättiin kahdella Lokomoussonilla.
Huomenna La. on Ruokolaisen Antti tulossa ajamaan ja toinenkin peukutus tuli, joten aina parempi jos saadaan molemmat pelit ajoon.
Kalvotoimiset siirtopumput rupeavat oireilemaan aikanaan niin, että moottori käy jös käy.
Nyt käy hyvin ja meillä on oikeasti kaksi toimintakuntoista jyrää.
Tänää saimme Jyskyn kanssa viallisen jyrän kuntoon ja iltapäivällä jyrättiin kahdella Lokomoussonilla.
Huomenna La. on Ruokolaisen Antti tulossa ajamaan ja toinenkin peukutus tuli, joten aina parempi jos saadaan molemmat pelit ajoon.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Jyrättiin lauantaina 13.4.2024
Jyrissä teknisiä ongelmia, joita yritetään ratkoa tänään.
Jyrissä teknisiä ongelmia, joita yritetään ratkoa tänään.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Jyrättiin sunnuntaina 15.4.2024 yhdellä jyrällä, kun toisen jyrän päähydrauliletku alkoi vuotaa turhan paljon.
Koskisen Jarmo purkasi risan letkun malliksi. Parin päivän päästä saadaan uusi, arveltiin.
Toinen jyrä keitti ajoittain, mutta tuulettajan hihnan kiristäminen taisi auttaa asiassa.
Lisäksi huomattiin, että velä toimivan jyrän etukaksoistelan vasemman telan sisimmäinen kannatinlaakeri on paskana, mutta se on jo hieman aikaa vievämpi korjaustoimi ja päätettiin, että se ei nyt saa haitata vielä keskeneräisiä jyräystoimia. Korjataan joskus myöhemmin.
Korvasienisato on jo ovella. Kevään ensimmäinen herkkuruoka maistuu.
Koskisen Jarmo purkasi risan letkun malliksi. Parin päivän päästä saadaan uusi, arveltiin.
Toinen jyrä keitti ajoittain, mutta tuulettajan hihnan kiristäminen taisi auttaa asiassa.
Lisäksi huomattiin, että velä toimivan jyrän etukaksoistelan vasemman telan sisimmäinen kannatinlaakeri on paskana, mutta se on jo hieman aikaa vievämpi korjaustoimi ja päätettiin, että se ei nyt saa haitata vielä keskeneräisiä jyräystoimia. Korjataan joskus myöhemmin.
Korvasienisato on jo ovella. Kevään ensimmäinen herkkuruoka maistuu.
Viimeksi muokannut Antti, To Huhti 18, 2024 8:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Vaurioupseeri Vekaranjärveltä vastasi viestiini koskien edellisen viikon puolustusvoimien harjoituksen jättämiä jälkiä Kankaantien ja Selänpään lentokentän väliselle tieosuudelle.
Hän pahoitteli aiheutunutta hankaluutta ja lupasi tien korjaustoimia lähiaikoina.
Toinen, toistaiseksi ainoa kunnossa oleva, jyrä toimi tänään jollain lailla. Vielä jäi kiitoradan 22 jyräys tuonnemmaksi.
Hän pahoitteli aiheutunutta hankaluutta ja lupasi tien korjaustoimia lähiaikoina.
Toinen, toistaiseksi ainoa kunnossa oleva, jyrä toimi tänään jollain lailla. Vielä jäi kiitoradan 22 jyräys tuonnemmaksi.
Re: Huoltokausi 2023-2024
Kämmäilyn takia ei ihan saatu koko 22sta jyrättyä ja huomisen ja sitä seuraavien päivien saldo voi jäädä olemattomaksi kylmyydestä johtuen.