Besserwisser 2011
- Pasi Haanpää
- Viestit: 211
- Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 7:40 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Besserwisser 2011
Moi,
Kauden 2011 Besserwisser kisasäie on avattu! Nyt kaikki kynnelle kykenevät lentämään pikapyrähdystä!
Kisan säännöt ovat vanhat ja tutut:
1§ Nopeuskilpailu jossa nopein pilotti voittaa.
2§ Tehtävä voidaan lentää millä koneella tahansa (saksalaiset tasoituskertoimet "DAeC").
3§ Vesiballastin käyttö on kielletty.
4§ Lennon tallennus loggerilla ja salausavaimella turvattu (turvallinen lennontallennus) igc -tiedosto sähköpostilla kerhomestarille.
5§ Lähtö- ja maaliintulolinjan maksimierotus saa olla 1000m tarkoittaen sitä että mikäli tehtävälle lähdetään esim. 2000m korkeudesta, pitää maalilinja ylittää vähintään 1000m korkeudessa. Vastaavasti 1200 metristä tehtävälle lähtevä voi ajaa loppuli'un käytännössä laskukierrokseen.
6§ Tulokset tulkitaan siten että EFLA käännepiste on 500m halkaisijalla oleva sylinteri (säde 250m) riippumatta siitä onko pilotti määritellyt käännepisteen sektoriksi tai sylinteriksi lentäessään tehtävää.
7§ Käytetään lähtö- ja maalilinjoja (säde 2,5 km) eli linjan pituus 5 km.
8§ Matkan laskennassa käytetään FAI spheroid (CIVL) muotoa.
9§ Kilpailu on käynnissä koko lentokauden ajan mutta lentotallenteet tulee toimittaa kilpailun tuomaristolle viimeistään viikkoa ennen päättäjäisiä, jossa tulokset julkistetaan.
10§ Palkintona on kilyn palkitsemislinjaan sopivia taidelasi- tai metallilevystä tehtyjä "koriste-esineitä".
-Jussin puolesta Pasi
Kauden 2011 Besserwisser kisasäie on avattu! Nyt kaikki kynnelle kykenevät lentämään pikapyrähdystä!
Kisan säännöt ovat vanhat ja tutut:
1§ Nopeuskilpailu jossa nopein pilotti voittaa.
2§ Tehtävä voidaan lentää millä koneella tahansa (saksalaiset tasoituskertoimet "DAeC").
3§ Vesiballastin käyttö on kielletty.
4§ Lennon tallennus loggerilla ja salausavaimella turvattu (turvallinen lennontallennus) igc -tiedosto sähköpostilla kerhomestarille.
5§ Lähtö- ja maaliintulolinjan maksimierotus saa olla 1000m tarkoittaen sitä että mikäli tehtävälle lähdetään esim. 2000m korkeudesta, pitää maalilinja ylittää vähintään 1000m korkeudessa. Vastaavasti 1200 metristä tehtävälle lähtevä voi ajaa loppuli'un käytännössä laskukierrokseen.
6§ Tulokset tulkitaan siten että EFLA käännepiste on 500m halkaisijalla oleva sylinteri (säde 250m) riippumatta siitä onko pilotti määritellyt käännepisteen sektoriksi tai sylinteriksi lentäessään tehtävää.
7§ Käytetään lähtö- ja maalilinjoja (säde 2,5 km) eli linjan pituus 5 km.
8§ Matkan laskennassa käytetään FAI spheroid (CIVL) muotoa.
9§ Kilpailu on käynnissä koko lentokauden ajan mutta lentotallenteet tulee toimittaa kilpailun tuomaristolle viimeistään viikkoa ennen päättäjäisiä, jossa tulokset julkistetaan.
10§ Palkintona on kilyn palkitsemislinjaan sopivia taidelasi- tai metallilevystä tehtyjä "koriste-esineitä".
-Jussin puolesta Pasi
- Pasi Haanpää
- Viestit: 211
- Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 7:40 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Besserwisser 2011
Moi,
Kauden ensimmäinen tulos on palautettu Santun toimesta. Kaiken kaikkiaan Santtu ajoi vesis-edestakaisen kolmeen kertaan allekirjoittaneen istuessa painona ja viimeinen veto oli paras. SeeYou laski epäviralliseksi tasoittamattomaksi tulokseksi 118,55 km/h ja koneena Duo mutta loki joutuu vielä tuomariston seulaan.
-Pasi
Kauden ensimmäinen tulos on palautettu Santun toimesta. Kaiken kaikkiaan Santtu ajoi vesis-edestakaisen kolmeen kertaan allekirjoittaneen istuessa painona ja viimeinen veto oli paras. SeeYou laski epäviralliseksi tasoittamattomaksi tulokseksi 118,55 km/h ja koneena Duo mutta loki joutuu vielä tuomariston seulaan.
-Pasi
- Liitteet
-
- paras.igc
- (61.24 KiB) Tiedosto ladattu 655 kertaa
Re: Besserwisser 2011
Tuloskausi on todellakin avattu ja Santun ja Pasin veto DUO:lla pääsi ansaitusti paalupaikalle:
Kimmo teki hyvän tuloksen H6:lla joka jättää toivoa muillekin kilpailijoille..
Tulokset päivitetty:
1. S.Hatara, P.Haanpää (DUO) 107,77 km/h Suorituspäivä: 9.6.2011. Tasoittamaton nopeus: 118,55 km/h
2. K.Tihula (H6) 82,83 km/h suorituspäivä: 8.7.2011. Tasoittamaton nopeus: 92,77 km/h
Kimmo teki hyvän tuloksen H6:lla joka jättää toivoa muillekin kilpailijoille..
Tulokset päivitetty:
1. S.Hatara, P.Haanpää (DUO) 107,77 km/h Suorituspäivä: 9.6.2011. Tasoittamaton nopeus: 118,55 km/h
2. K.Tihula (H6) 82,83 km/h suorituspäivä: 8.7.2011. Tasoittamaton nopeus: 92,77 km/h
Viimeksi muokannut JS, Su Heinä 10, 2011 12:29 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Besserwisser 2011
Kimmo hei... VALOT PÄÄLLE NYT!
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)
Re: Besserwisser 2011
Panokset kovenee. Kimmo on ilmeisesti unohtanut juomaveden keittosuositukset Nakkilassa. Mikäs on kerroin tälle:
Re: Besserwisser 2011
Kaksipaikkaisella saa osallistua BWC:iin, mutta sallitaanko tämä (ilman kovia panoksia):
Re: Besserwisser 2011
Laitetaan diktaattorin oikeudella 54 eli alin mitä listasta löytyy ja samaan sarjaan kuin Rhönlerche ja Specht.Kimmo kirjoitti:Moikka!
Mikä on tasoituskerroin Pik-5:lle?
Re: Besserwisser 2011
BWC:stä en tiedä, mutta KK-2011:een tuon ehkä voisin hyväksyä näytösmielessä.asko kirjoitti:Kaksipaikkaisella saa osallistua BWC:iin, mutta sallitaanko tämä (ilman kovia panoksia):
Asiasta viidenteentoista, laskin tuossa nopeasti, että jos Pik-5c:n tasoitus on 54 ja Duon 110, niin vitosella riittää kun ajaa BWC:n alle 2h4min15sek siirtyäkseen johtoon. Keskinopeus olisi tällöin lähes 60km/h.
Terv. Kimmo
Re: Besserwisser 2011
juu juu sallitaan, pitää tosin olla purtsikkalupakirjan ja medikaalin lisäksi linja-auton ajokortti...asko kirjoitti:Kaksipaikkaisella saa osallistua BWC:iin, mutta sallitaanko tämä (ilman kovia panoksia):
Kimmo kirjoitti:
Asiasta viidenteentoista, laskin tuossa nopeasti, että jos Pik-5c:n tasoitus on 54 ja Duon 110, niin vitosella riittää kun ajaa BWC:n alle 2h4min15sek siirtyäkseen johtoon. Keskinopeus olisi tällöin lähes 60km/h.
Ja Pik-5c:n Vne oli mitä..?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)
Re: Besserwisser 2011
Moikka! PIK-5C:n Vne on 200 km/h, jota tietääkseni ko. koneyksilöllä ei ole koskaan saavutettu johtuen koneen otsapintavastuksesta (tai riittämättömästä aloituskorkeudesta). Toisaalta, jos koneella työntelee matkaa 70 km/h nopeudella, niin tontti tulee vastaan melkoisen nopeasti. Paras liitoluku 18 (teoreettinen) tulee vastaan muistaakseni alle 60 km/h nopeudella. Matkalentoa en suosittele PIK-5C:llä alle 1500 metrin pilvipohjilla, mieluumin saisi olla se 2000 metriä ja liitojen väli maksimissaan 10 kilometriä.tynys kirjoitti:juu juu sallitaan, pitää tosin olla purtsikkalupakirjan ja medikaalin lisäksi linja-auton ajokortti...asko kirjoitti:Kaksipaikkaisella saa osallistua BWC:iin, mutta sallitaanko tämä (ilman kovia panoksia):
Kimmo kirjoitti:
Asiasta viidenteentoista, laskin tuossa nopeasti, että jos Pik-5c:n tasoitus on 54 ja Duon 110, niin vitosella riittää kun ajaa BWC:n alle 2h4min15sek siirtyäkseen johtoon. Keskinopeus olisi tällöin lähes 60km/h.
Ja Pik-5c:n Vne oli mitä..?
Terv. Kimmo
Re: Besserwisser 2011
Tulokset päivitetty! Kimmo näytti että kyllä se vanerikaunotarkin kulkee osaavissa käsissä. Onnittelut paalupaikasta.
Re: Besserwisser 2011
Moikka!
Ilmeisesti igc-filessä oli väärän koneen tiedot. Lensin tehtävän LS-6:lla (H6). Toisaalta, kutonen kuin kutonen, tässä tapauksessa se ei ollut K-6, vaan LS-6.
Ilmeisesti igc-filessä oli väärän koneen tiedot. Lensin tehtävän LS-6:lla (H6). Toisaalta, kutonen kuin kutonen, tässä tapauksessa se ei ollut K-6, vaan LS-6.
Terv. Kimmo
Re: Besserwisser 2011
Tulokset korjattuKimmo kirjoitti: Ilmeisesti igc-filessä oli väärän koneen tiedot. Lensin tehtävän LS-6:lla (H6). Toisaalta, kutonen kuin kutonen, tässä tapauksessa se ei ollut K-6, vaan LS-6.
Re: Besserwisser 2011
Muistutus kaikille piloteille että perinteiseen tapaan BWC 2011 viimeinen kilpailupäivä on huomenna, jolloin viimeistään tulee aioitut ja piilossa olevat IGC tiedostot palauttaa allekirjoittaneelle.
Tilanne 16.9.2011
1. S.Hatara, P.Haanpää (DUO) 107,77 km/h Suorituspäivä: 9.6.2011. Tasoittamaton nopeus: 118,55 km/h
2. K.Tihula (H6) 82,83 km/h suorituspäivä: 8.7.2011. Tasoittamaton nopeus: 92,77 km/h
Tilanne 16.9.2011
1. S.Hatara, P.Haanpää (DUO) 107,77 km/h Suorituspäivä: 9.6.2011. Tasoittamaton nopeus: 118,55 km/h
2. K.Tihula (H6) 82,83 km/h suorituspäivä: 8.7.2011. Tasoittamaton nopeus: 92,77 km/h