SUIO:n Falke C25 -projekti

Aiheina mm. purjelento- ja tutustumiskurssit, koulutuksen taso, kurssien hinnat, kehitysideat yms.

Kiinnostaisiko sinua osallistua kursseille?

Kyllä
2
100%
Ei
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 2

Avatar
Pasi Haanpää
Viestit: 211
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

SUIO:n Falke C25 -projekti

Lukematon viesti Kirjoittaja Pasi Haanpää »

Moi,

Suomen Urheiluilmailuopistolla on käynnissä tänä syksynä alkanut Falke C25 moottoripurjehtijan entisöintiprojekti, joka tähtää kyseisen lentokoneen uudistamisen lisäksi harrastehuoltajien kouluttamiseen. Entisöinti toteutetaan kokonaan harrastevoimin. Projektin ohessa järjestetään mm. verhoilu-, puutyö-, mittari- ja sähkötyökursseja. Kiinnostuneet voivat osallistua yksittäisille kursseille erillisillä kurssimaksuilla tai vaikka kaikille projektin aikana järjestettäville kursseille lunastamalla 500 € arvoisen osuuden. Kursseja järjestetään tarpeen mukaan ympäri Suomea. Itse entisöitävä kone sijaitsee pääasiassa Kristiinankaupungissa

Projektiin voi tutustua Falke-projektin verkkosivuilla (http://www.urheiluilmailuopisto.fi/falke_projekti.htm). Pentti "Pena" Saaristo pitää projektista Blogia (http://falke25c.blogspot.com/), joka on myös tutustumisen arvoinen.

Kerho on aikeissa hankkia osuuden, joka oikeuttaisi yhden jäsenen kerrallaan osallistuvan vaikka kaikille projektin aikaisille kursseilla. Osuuden hinta on edullinen, koska yhden kurssin hinta on yleisesti 100 - 150 € ja esim. muottikurssi maksaa pyöreästi 300 €. Kerho ei todennäköisesti pysty osallistumaan matkakustannuksiin. Haluaisimme kuulla mielipiteesi vaikka äänestyksen muodossa tai säikeen jatkona, kiinnostaisiko sinua osallistua kursseille.

Terveisin
Johtokunta/Pasi Haanpää
Viimeksi muokannut Pasi Haanpää, To Loka 15, 2009 5:55 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Kimmo
Viestit: 483
Liittynyt: La Joulu 30, 2006 4:04 pm
Paikkakunta: Knackkorvby

Re: SUIO:n Falke C25 -projekti

Lukematon viesti Kirjoittaja Kimmo »

Terveisiä kaikille!

Pasi kirjoitteli SUIO:n pitkästä huoltokurssista hyvän jutun. Suosittelisin asian harkitsemista jokaiselle, joka on huoltohommissa ollut tai jos niistä on kiinnostunut positiivisessa mielessä. Tulevaisuudessa huoltoja saa tehdä vain saamansa koulutuksen mukaisesti. Kannattaa tutkia SUION:n sivut Falke-kurssin ja miksei myös muiden kurssien osalta. Lujitemuovi- ja puutyön osaajia kaivataan kerhossa aina ja ammattitaitoisista mittariasentajista on pulaa. Tulevaisuutta ajatellen kannattaa miettiä, mitä koulutusta tarvitaan esimerkiksi kotiinpaluumoottorien huoltamiseen, sillä erilaiset kotiinpaluumoottorit tulevat yleistymään hintojen laskiessa.

Itse ainakin olen kiinnostunut ko. projektista. Lähinnä minua kiinnostaisi metallityöt ja mahdollisesti moottoripuoli.

Pasi äänestyttää tämän viestiketjun lukijoita, mutta ilmeisesti yksi vaihtoehto puuttuu vastauksista ja se on "en uskalla äänestää, sillä pelkään tietokoneen purevan minua". Lukijoita on yli 30 ja äänestäneitä vain kolme. Ottakaa rohkeasti asiaan kantaa.
Terv. Kimmo

Vastaa Viestiin