Lentokausi 2018
Re: Lentokausi 2018
Viimeksi muokannut Antti, Ma Touko 07, 2018 8:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lentokausi 2018
7.5.2018 Saatiin yksi kerhon kone ilmaan ja kaksi yksityisomistuksessa olevaa.
Juha Kuitto vinttasi meidät, Henkan, Keräsen Matin ja minut.
Nostot veivät jopa 1700m korkeuteen. Lämpöä noin 20 astetta.
Juha Kuitto vinttasi meidät, Henkan, Keräsen Matin ja minut.
Nostot veivät jopa 1700m korkeuteen. Lämpöä noin 20 astetta.
Re: Lentokausi 2018
8.5.2018 tiistai.
LS4, pari Discusta, E6 ja Ventus ilmassa tänään.
Yhtään kumpiaista ei näkynyt sinitaivaalla. Kuivatermiikki vei 1200 metriin parhaimmillaan.
LS4, pari Discusta, E6 ja Ventus ilmassa tänään.
Yhtään kumpiaista ei näkynyt sinitaivaalla. Kuivatermiikki vei 1200 metriin parhaimmillaan.
Re: Lentokausi 2018
9.5.2018 keskiviikko etelätuuli puhalteli hiljaa. Cavokkia. Inversio tonnin paremmalla puolella.
Duolla Kimmo Koskinen ja Juha Kuitto, Puhkulla Tero Torri ja myöhemmin Raimo Lantta. E6:lla Hannu Lukkarinen, Discuksella Panu Danska, LS4:lla Henri Immonen ja kolme tarkkaria AT/KK, AT/TT ja AT/RL niin ja Matti keränen Ventus 2:lla.
Matti ja Leena Keränen siirtyvät huomenna Rautavaaralle. Tervetuloa uudelleen.
Vintturin puikoissa useita.
Duolla Kimmo Koskinen ja Juha Kuitto, Puhkulla Tero Torri ja myöhemmin Raimo Lantta. E6:lla Hannu Lukkarinen, Discuksella Panu Danska, LS4:lla Henri Immonen ja kolme tarkkaria AT/KK, AT/TT ja AT/RL niin ja Matti keränen Ventus 2:lla.
Matti ja Leena Keränen siirtyvät huomenna Rautavaaralle. Tervetuloa uudelleen.
Vintturin puikoissa useita.
Re: Lentokausi 2018
Helatorstaina hiljaista.
Jorma Karvinen vieraili kentällä.
Jorman matka Kotkasta kesti yhden tunnin ja 5 minuuttia. Opel oli vaihtunut Matzdaan.
Jorkka oli kiinnostunut ajan saatossa tekemistään rakennelmista, erityisesti häntä kiinnosti oliko 43 vuotta sitten tehty varasto saunan ja vintturikopin välissä vielä pystyssä ja olihan se.
Samana vuonna Paappa lensi myös 300km kulta-C matkan.
Uuden hallin ja uuden taapelirakennelman välissä oleva punainen varasto oli tehty aikanaan niittokoneen talliksi.
Sen aikainen Kilyn puheenjohtaja oli ollut sen verran suivaantunut Jorkan rakennusvimmaan, että oli kieltänyt tekemästä uusia rakennelmia, kertoi Paappa.
Ja uusia kohteita kyllä tuli, mm. liiteri.
Jari Savolainen työsti vedet saunalle.
Jorma Karvinen vieraili kentällä.
Jorman matka Kotkasta kesti yhden tunnin ja 5 minuuttia. Opel oli vaihtunut Matzdaan.
Jorkka oli kiinnostunut ajan saatossa tekemistään rakennelmista, erityisesti häntä kiinnosti oliko 43 vuotta sitten tehty varasto saunan ja vintturikopin välissä vielä pystyssä ja olihan se.
Samana vuonna Paappa lensi myös 300km kulta-C matkan.
Uuden hallin ja uuden taapelirakennelman välissä oleva punainen varasto oli tehty aikanaan niittokoneen talliksi.
Sen aikainen Kilyn puheenjohtaja oli ollut sen verran suivaantunut Jorkan rakennusvimmaan, että oli kieltänyt tekemästä uusia rakennelmia, kertoi Paappa.
Ja uusia kohteita kyllä tuli, mm. liiteri.
Jari Savolainen työsti vedet saunalle.
Re: Lentokausi 2018
Äitienpäivän aatto 12.5 alkoi Peten kevät tarkkarilla menestyksellisesti. Antti lensi vielä VIP lennon ennenkuin häipyi taivaalle omalla koneella. Pete hävisi myös 848:lla jonnekin. Päivän lentoja Osmolle, Ramille, Kimmolle ja Janille tyypit 669:llä. Lahden vahvistukset kävivät myös lenkin 1001:llä. Päivän kohokohta oli ehdottomasti Astirilla tehdyt pari lentoa, jotka Kimmo ansiokkaasti teki vanhalla rutiinilla. Kone on lentokunnossa ja oikein tervetullut laivueeseen. Tästä iso kiitos Ronille. Negatiivinen osuus oli 784 kabiinin pleksi, johon ilmestyi uusi halkeama. Kimmo porasi sen ja kone voi lentää. Pleksiä säästää jos sitä ei avata tuuletusluukkusta nostamalla vaan kättä pitemmälle ja kiinni kabiinin sulkimeen asti joka kestää paremmin nostamisen. Old Timer porukka piti vuosikokouksen kentällä ja tekivät tärkeitä päätöksiä.
Re: Lentokausi 2018
Hiljaista oli äitienpäivänä. 3 purjelentoa. Santtu käväisi RV:llä.
Re: Lentokausi 2018
Äitien päivänä K-tar Antti Huttuselle.
Roni painoi koko viikonlopun Astir peräkärrin kimpussa.
LS4 ARC-todistus on nyt päivitetty ja koneella voi taas lentää.
Duo säilytetään nykyisin suojapussit päälle laitettuna. Pussit antavat gelcoat koneelle hyvän UV-suojan. Näinollen konetta voi myös sailyttää ulkona lentopäivän aikana, eikä sen jatkuva työntely halliin ja ulos ole lentopäivän aikana välttämätöntä.
Puchacz kabiinin halkeama on korjattu ja koneella voi taas lentää.
Puchacz peräkärrin reuna-/koristelistat on laitettu paikalleen.
Kimmo Koskinen päivitti Duon Oudiet ja Duossa käännepisteet ovat käytettävissä.
Tänään maanantaina on kenttä vapaa lentäjistä, mutta huomenna tiistaina on hyvä keli 2000m pilvirajoilla, joten joukolla lentämään!
Roni painoi koko viikonlopun Astir peräkärrin kimpussa.
LS4 ARC-todistus on nyt päivitetty ja koneella voi taas lentää.
Duo säilytetään nykyisin suojapussit päälle laitettuna. Pussit antavat gelcoat koneelle hyvän UV-suojan. Näinollen konetta voi myös sailyttää ulkona lentopäivän aikana, eikä sen jatkuva työntely halliin ja ulos ole lentopäivän aikana välttämätöntä.
Puchacz kabiinin halkeama on korjattu ja koneella voi taas lentää.
Puchacz peräkärrin reuna-/koristelistat on laitettu paikalleen.
Kimmo Koskinen päivitti Duon Oudiet ja Duossa käännepisteet ovat käytettävissä.
Tänään maanantaina on kenttä vapaa lentäjistä, mutta huomenna tiistaina on hyvä keli 2000m pilvirajoilla, joten joukolla lentämään!
Re: Lentokausi 2018
Toukokuun puoliväli saavutettu.
Piokkeuksellisen hyvä keli pamahti päälle.
Pilviraja nousi aina kolmen tonnin tuntumaan. Nostot jopa 5m/s.
Kimmo K ja Juha K DUO:lla, Osmo ja Pekka P DS:llä, Jorma LS:llä ja kirjoittaja AT:llä.
70-luvun alkupuolella muistan kerran aiemmin päässeeni 3300m korkeuteen pilven alla lentäessäni K7:lla Kilpiän Osmon kanssa.
Roni kävi iltavilakalla korjaamassa hallin ovikiskon, kiitos! Nyt ovi aukeaa ja menee kiinni.
Piokkeuksellisen hyvä keli pamahti päälle.
Pilviraja nousi aina kolmen tonnin tuntumaan. Nostot jopa 5m/s.
Kimmo K ja Juha K DUO:lla, Osmo ja Pekka P DS:llä, Jorma LS:llä ja kirjoittaja AT:llä.
70-luvun alkupuolella muistan kerran aiemmin päässeeni 3300m korkeuteen pilven alla lentäessäni K7:lla Kilpiän Osmon kanssa.
Roni kävi iltavilakalla korjaamassa hallin ovikiskon, kiitos! Nyt ovi aukeaa ja menee kiinni.
Re: Lentokausi 2018
Keskiviikkona satoi.
Kuiton Juha vinttasi Panun ja minut hyvään keliin puolen päivän maissa.
Keliä kesti kaksi ja puoli tuntia ja sitten tuli ukonilma ja sade.
Kuiton Juha vinttasi Panun ja minut hyvään keliin puolen päivän maissa.
Keliä kesti kaksi ja puoli tuntia ja sitten tuli ukonilma ja sade.
Re: Lentokausi 2018
Torstaina 17.5.2018 saimme lentotilastoihin yhden lennon.
Lantan Rami vinttasi ja kirjoittaja lensi. Rami saapui varta vasten Tuohikottista hälytettynä tehtävään, kiitos!
Keli ylikehityi nopeasti, yhden Besserwisserin kerkisin lentää ja sitten räpsähdin.
Porkan Pekka ja Raunion Jorma toivat 200 litraa diesel polttoainetta, jota käytetään ainoastaan avolava-autoissamme.
Vintturissa ja jyrissä käytetään "löpöä".
Huomenna perjantaina on UPM henkilöiden lennätyspäivä. Siitä on luvassa tuloa, jos Luoja suo kelipäivän.
Huomenna hankitaan valkoista maalia aidan maalaamista varten, myös hiontatarvikkeita ja teräsharjoja tuodaan.
Saadaan siis aita siistiksi ennen Hyvinkääläisten tuloa!
Arktista muuttonäytelmää on ollut ilo seurata noin viikon ajan.
Lantan Rami vinttasi ja kirjoittaja lensi. Rami saapui varta vasten Tuohikottista hälytettynä tehtävään, kiitos!
Keli ylikehityi nopeasti, yhden Besserwisserin kerkisin lentää ja sitten räpsähdin.
Porkan Pekka ja Raunion Jorma toivat 200 litraa diesel polttoainetta, jota käytetään ainoastaan avolava-autoissamme.
Vintturissa ja jyrissä käytetään "löpöä".
Huomenna perjantaina on UPM henkilöiden lennätyspäivä. Siitä on luvassa tuloa, jos Luoja suo kelipäivän.
Huomenna hankitaan valkoista maalia aidan maalaamista varten, myös hiontatarvikkeita ja teräsharjoja tuodaan.
Saadaan siis aita siistiksi ennen Hyvinkääläisten tuloa!
Arktista muuttonäytelmää on ollut ilo seurata noin viikon ajan.
Re: Lentokausi 2018
18.5.2018 perjantai oli pilvinen ja tuulinen ja kylmä päivä, mutta UPM TYKY päivän lennätykset onnistuivat, koska ei satanut paljoakaan.
RJ ja AT lennättivat kaksikoilla.
Apujoukkoina häärivät Juha K, Osmo, Rami, Tero, Mikko ja Venla, kiitos!
Aidan maalaustarvikkeet on nyt hankittu, joten jos siltä tuntuu niin työhön voi ruveta milloin vaan.
RJ ja AT lennättivat kaksikoilla.
Apujoukkoina häärivät Juha K, Osmo, Rami, Tero, Mikko ja Venla, kiitos!
Aidan maalaustarvikkeet on nyt hankittu, joten jos siltä tuntuu niin työhön voi ruveta milloin vaan.
Re: Lentokausi 2018
Sunnuntaina 20.5.2018 lennettiin urakalla.
Risto Jokinen lensi koko pitkän päivän erilaisia loululentoja eri koneilla.
K7 ja K8 kasattiin lentokuntoon. Nyt on kolme kaksipaikkaista käytettävissä. Seiska oli päivän mittaan kovassa käytössä. Se löytyy vanhasta hallista.
Hannu Lukkarinen taiteili Discuksella pitkään ja oli lennon jälkeen tyytyväinen päivän antiin.
Jani Virolainen toimi päävintaajana.
Risto Jokinen lensi koko pitkän päivän erilaisia loululentoja eri koneilla.
K7 ja K8 kasattiin lentokuntoon. Nyt on kolme kaksipaikkaista käytettävissä. Seiska oli päivän mittaan kovassa käytössä. Se löytyy vanhasta hallista.
Hannu Lukkarinen taiteili Discuksella pitkään ja oli lennon jälkeen tyytyväinen päivän antiin.
Jani Virolainen toimi päävintaajana.
Re: Lentokausi 2018
Tiistaina 22.5.2018 vallitsi hyvä purjelentokeli.
Kimmo Koskinen ja Juha Kuitto ja kirjoittaja lensivät yli 400km matkalennot 2000m pilvirajoissa.
Ilmassa myös Porkan Pekka K8b:llä, Raunion Jorma ja Lantan Rami LS4:lla.
Pekka ja Jorma urakoivat parkkipaikan aidan siihen malliin, että nyt mädät puuosat on vaihdettu tuoreisiin ja puhdistus ja maalaus seuraa.
Kimmo Koskinen ja Juha Kuitto ja kirjoittaja lensivät yli 400km matkalennot 2000m pilvirajoissa.
Ilmassa myös Porkan Pekka K8b:llä, Raunion Jorma ja Lantan Rami LS4:lla.
Pekka ja Jorma urakoivat parkkipaikan aidan siihen malliin, että nyt mädät puuosat on vaihdettu tuoreisiin ja puhdistus ja maalaus seuraa.
Re: Lentokausi 2018
Keskiviikkona 23.5.2018 hallin ovet pysyivät kiinni.
Cumulukset kukkivat, mutta lentäjät puuttuivat.
Aidan maalaus on puolessa välissä, 20m vielä maalaamatta.
Toivottavasti tänään torstaina saamme koneita ilmaan, kelit jatkuvat hyvinä, tervetuloa!
Cumulukset kukkivat, mutta lentäjät puuttuivat.
Aidan maalaus on puolessa välissä, 20m vielä maalaamatta.
Toivottavasti tänään torstaina saamme koneita ilmaan, kelit jatkuvat hyvinä, tervetuloa!