Lentokausi 2017
Re: Lentokausi 2017
Lasku- ja nousuharjoituspäivä.
Pilviraja 400m, pilvinen taivas, leppoisa tuuli, Osmo vinttasi, Viljami ja Lassi saivat kiitettävät arvosanat laskuistaan.
Pilviraja 400m, pilvinen taivas, leppoisa tuuli, Osmo vinttasi, Viljami ja Lassi saivat kiitettävät arvosanat laskuistaan.
Re: Lentokausi 2017
Lauantaina tuulista, mutta nostoja löytyi.
Peruskurssi eteni, EKOU lento, uusia vinttaajia Viljami Perheentupa ja Antti Huttunen, Timo Torri aloitti muutaman vuoden jälkeen, Hannu, Risto, Jani, Henkka, Jorma, Jouni, Kimmo, Osmo jne. Toiminta luo toimintaa.
Tänään odotettavissa hyvää purjelentokeliä. Matkalentokoulutus alkaa.
Peruskurssi eteni, EKOU lento, uusia vinttaajia Viljami Perheentupa ja Antti Huttunen, Timo Torri aloitti muutaman vuoden jälkeen, Hannu, Risto, Jani, Henkka, Jorma, Jouni, Kimmo, Osmo jne. Toiminta luo toimintaa.
Tänään odotettavissa hyvää purjelentokeliä. Matkalentokoulutus alkaa.
Re: Lentokausi 2017
Sunnuntai alkoi aikaisin ja keli oli hyvää koko päivän.
Viljami lensi ensimmäisen C-lennon. Matkalento-osuus lennettiin molempien oppilaiden kanssa käymällä BW-lennolla Vesivehmaalla.
Johtokunta kokoontui iltapäivällä.
Valitettavasti Puchaczimme vaurioitui illan suussa kovan laskun seurauksena.
Viljami lensi ensimmäisen C-lennon. Matkalento-osuus lennettiin molempien oppilaiden kanssa käymällä BW-lennolla Vesivehmaalla.
Johtokunta kokoontui iltapäivällä.
Valitettavasti Puchaczimme vaurioitui illan suussa kovan laskun seurauksena.
Re: Lentokausi 2017
Vähäisen kokemukseni perusteella purjelentokeli oli todella hyvää sunnuntaina. Oikeastaan paras keli koko lentolupakirjani aikana. Jopa 4 m/s nostoja näin. Olin elämäni pisimmän tinnttikeikan, 2 tuntia. Enkä muista ennen yli 1200 metrissäkään käyneeni. Huikeata
Re: Lentokausi 2017
Maanantainakin lennettiin, hanu ja at.
2000m pilviraja, hyvät nostavat virtaukset.
2000m pilviraja, hyvät nostavat virtaukset.
Re: Lentokausi 2017
Tiistaina vain DUO oli ilmassa.
Rippe vinttasi, Toksa ja Antti lensivät mukavan nelisatasen parilla BWllä höystettynä. Pilviraja illansuussa 2200m,
Rippe vinttasi, Toksa ja Antti lensivät mukavan nelisatasen parilla BWllä höystettynä. Pilviraja illansuussa 2200m,
Re: Lentokausi 2017
Keskiviikon keli oli nihkeää, pilviraja n. 1000m. Tosin kahden maissa alkoi parempi keli, nostot tasaantuivat ja pilviraja nousi.
Osmo vinttasi, Hannu ja minä jaksoimme parin tunnin keikan.
Illalla Toksa tarjosi kahvit syntymäpäivänsä kunniaksi.
Eilen Toksa kunnioitti pitkää lentäjäuraansa viiden tunnin keikan Duolla, matkaa kertyi 430km, OLC-pisteissä päivän kakkonen.
Hannun kanssa kartoitimme kenttäalueen "roska" tilannetta. Asiasta saatamme kuulla kesän mittaan lisää.
Harmaan Mitsun polttoainetankki vuotaa ja se on kiinni kuormaliinalla. Ilmeisesti sen auton käyttöä on tällä haavaa harkittava tarkoin.
Risto Jokinen kertoi ensi viikon armeijan harjoituksesta. Kentällä sellaista toimintaa, että saattaa lentäminen olla vaikeaa. Lisätietoja löytyy tapahtumakalenterista.
Toista Puchacziamme emme näillä näkymin saa pikaisesti korvaamaan OH-801 menetystä, vaan johtokunta on päättänyt lentää EKOU lentoja DuoDiscuksella ja Seiskalla.
Vakuutusyhtiö arvioittaa Puchaczin vauriot asiantuntijalla, saa nähdä korjataanko, vai..........
Kuulemani mukaan Seiska ilmoitetaan koulutuslupiin ja näinollen peruskoulutuskin voi jatkua.
Tulee ihan vanhat 70-luvun ajat mieleen kun 7:lla jyräsin pahimmoillaan/parhaimmillaan parisataa tuntia vuodessa, ympärillä velloi kymmenenkin innokasta oppilasta. Ei tarvinnut edes istuimelta nousta, kun kone jo liiti takaisin starttipäähän.
Säännölliset hinauslangan katkot antoivat oman lisämausteen lentorumpaan.
Seiskalla sai aikanaan 1974 nykyinen puolustusvoimien komentajakin "Jape" Lindberg purjelentokoulutuksensa Selänpäässä Hännisen Pekan toimiessa opettajana.
Osmo vinttasi, Hannu ja minä jaksoimme parin tunnin keikan.
Illalla Toksa tarjosi kahvit syntymäpäivänsä kunniaksi.
Eilen Toksa kunnioitti pitkää lentäjäuraansa viiden tunnin keikan Duolla, matkaa kertyi 430km, OLC-pisteissä päivän kakkonen.
Hannun kanssa kartoitimme kenttäalueen "roska" tilannetta. Asiasta saatamme kuulla kesän mittaan lisää.
Harmaan Mitsun polttoainetankki vuotaa ja se on kiinni kuormaliinalla. Ilmeisesti sen auton käyttöä on tällä haavaa harkittava tarkoin.
Risto Jokinen kertoi ensi viikon armeijan harjoituksesta. Kentällä sellaista toimintaa, että saattaa lentäminen olla vaikeaa. Lisätietoja löytyy tapahtumakalenterista.
Toista Puchacziamme emme näillä näkymin saa pikaisesti korvaamaan OH-801 menetystä, vaan johtokunta on päättänyt lentää EKOU lentoja DuoDiscuksella ja Seiskalla.
Vakuutusyhtiö arvioittaa Puchaczin vauriot asiantuntijalla, saa nähdä korjataanko, vai..........
Kuulemani mukaan Seiska ilmoitetaan koulutuslupiin ja näinollen peruskoulutuskin voi jatkua.
Tulee ihan vanhat 70-luvun ajat mieleen kun 7:lla jyräsin pahimmoillaan/parhaimmillaan parisataa tuntia vuodessa, ympärillä velloi kymmenenkin innokasta oppilasta. Ei tarvinnut edes istuimelta nousta, kun kone jo liiti takaisin starttipäähän.
Säännölliset hinauslangan katkot antoivat oman lisämausteen lentorumpaan.
Seiskalla sai aikanaan 1974 nykyinen puolustusvoimien komentajakin "Jape" Lindberg purjelentokoulutuksensa Selänpäässä Hännisen Pekan toimiessa opettajana.
Re: Lentokausi 2017
Perjantaina ehdittiin muutakin. Jysky hienosäätöi Mitsua oikein olantakaa. Ultrat saivat huoltoa ja virtaa. Karjalan prikaati esitteli tulevia suunnitelmia ja uutta kranaatinheitintä. Pari kertaa vuodessa on suunniteltu kentän ympäristöön toimintaa. Onneksi ainakin toinen on lokakuussa joten siitä ei haittaa. Ensi viikolla jää nähtäväksi miten tuleva harjoitus vaikuttaa.
Re: Lentokausi 2017
Lauantaina aurinko meni pilveen puolilta päivin, mutta Jani onnistui kuitenkin sinnittelemään ilmassa 0,1m/s keskinostoissa useita tunteja. Jorma vinttasi.
Ja työkiireitten johjosta harvoin nähty Petri Tihula debytoi kausitarkkarilla.
Ja asfaltinpaikkaustyö sujui Ronin toimiessa tutorina.
Ja harmaa Mitsu tuli kuntoon. Bensatankki ei enää vuoda, eikä putoa kannakkeiltaan. Projektin terävin keula Jouni ja Jysky olivat tyytyväisiä illansuussa, kun tankkaus onnistui ja auto saatiin päivittäiskäyttöön, kiitos pojat!
Sekä harmaan Mitsun että Isuzun huonokuntoiset kytkimet puhututtivat. Työtä paljon, mutta ehkä sittenkin olisi hyvä kunnostaa, ainakin parempi kuin ajaa koneen päälle "vahingossa".
Harmaan Mitsun kunnostustyöarvio 30 tuntia toteutui.
Ja työkiireitten johjosta harvoin nähty Petri Tihula debytoi kausitarkkarilla.
Ja asfaltinpaikkaustyö sujui Ronin toimiessa tutorina.
Ja harmaa Mitsu tuli kuntoon. Bensatankki ei enää vuoda, eikä putoa kannakkeiltaan. Projektin terävin keula Jouni ja Jysky olivat tyytyväisiä illansuussa, kun tankkaus onnistui ja auto saatiin päivittäiskäyttöön, kiitos pojat!
Sekä harmaan Mitsun että Isuzun huonokuntoiset kytkimet puhututtivat. Työtä paljon, mutta ehkä sittenkin olisi hyvä kunnostaa, ainakin parempi kuin ajaa koneen päälle "vahingossa".
Harmaan Mitsun kunnostustyöarvio 30 tuntia toteutui.
Re: Lentokausi 2017
Viikonloppu oli lentämisen kannalta hankala, tuulinen ja termiikitön.
Asfaltin päällystys sen sijaan eteni ja jatkuu taas perjantaina. Uusi lakukuormakin saapui.
Tiistaina oli keliä. Rippe vinttasi minut ilmaan eikä UAV koneita ollut häiritsemässä.
Asfaltin päällystys sen sijaan eteni ja jatkuu taas perjantaina. Uusi lakukuormakin saapui.
Tiistaina oli keliä. Rippe vinttasi minut ilmaan eikä UAV koneita ollut häiritsemässä.
Re: Lentokausi 2017
Lauantaina keitteli Roni sopan ja Jouni, Pekka, Kimmo,Hannu piilottivat sen halkeamiin. Antti kokosi polttopuita metsästä ja Risto keitteli kahvit. Kamiina antoi lämpöä ja luonto tuulta. Kukaan ei lentänyt. Jääkaapista poistettiin yli kaksi viikkoa vanhat yli päiväiset. Puhku on tarkastettu ja arvioija antaa lausuntonsa koneen kunnostus mahdollisuudesta ja hinnasta. Saas nähdä kuin käy.
Re: Lentokausi 2017
Sunnuntain keli alkoi iltapäivällä parantuen huippuhyväksi, pilviraja illalla oli jo 2km.
Viimeinen vinttaus oli kuuden maissa, Pekka Porkka vinttasi. Useat kerholaiset osallistuivat päivän aikana lentotoimintaan ja sen pyörittämiseen.
Arfaltinelvytyspikilavallinen tuli levitettyä. Aktiivit tekivät pitkää päivää.
Pekka Hänninen kouluttaa maanantaista lähtien Lassi Sarlosta ja Osmo vinttaa (ainakin maanantaina).
Sain Duolla vinttauksessa 500m, Jani Virolainen vinttasi, ja se on kyllä kohdalleni sattunut ennätys.
Viimeinen vinttaus oli kuuden maissa, Pekka Porkka vinttasi. Useat kerholaiset osallistuivat päivän aikana lentotoimintaan ja sen pyörittämiseen.
Arfaltinelvytyspikilavallinen tuli levitettyä. Aktiivit tekivät pitkää päivää.
Pekka Hänninen kouluttaa maanantaista lähtien Lassi Sarlosta ja Osmo vinttaa (ainakin maanantaina).
Sain Duolla vinttauksessa 500m, Jani Virolainen vinttasi, ja se on kyllä kohdalleni sattunut ennätys.
Re: Lentokausi 2017
Viimeisestä vinttauksesta tulikin aloittelijalle aika hyvä lento ja keli oli todella hyvää.
Lennon pituus 53 min.
Nostoon klo 18:00, korkeus 435 m
Nostosta ulos klo 18:10, korkeus 1886 m
Keskinosto 2,4 m/s
Kiitos kaikille toimintaan osallistuneille.
Lennon pituus 53 min.
Nostoon klo 18:00, korkeus 435 m
Nostosta ulos klo 18:10, korkeus 1886 m
Keskinosto 2,4 m/s
Kiitos kaikille toimintaan osallistuneille.
Re: Lentokausi 2017
Sunnuntaina koitti hetki jolloin viimeinen pala Ronin kattilaan lupsahti .
Teemu vahvisti joukkuetta pikilevityksessä ja käytti katsastamassa Kouvolan tilanteen. Rauhalliselta näytti kuten ilta kentällä.
Teemu vahvisti joukkuetta pikilevityksessä ja käytti katsastamassa Kouvolan tilanteen. Rauhalliselta näytti kuten ilta kentällä.