Lentokausi 2015
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: La Elo 18, 2007 10:48 am
Re: Lentokausi 2015
Perjantaina 29.5.2015 puhalteli voimakas puuskainen etelätuuli.
Siitä huolimatta keli oli lennettävää termiikkikeliä.
Rippe lensi useita EKOU lentoja Riku Jokisen tuttavaporukalle, Osmo vinttasi.
Jyskyn kanssa lensimme "kuva-arvoitus arvuuttelukisan" palkintolennon.
Kyseessähän oli DuoDiscus pyöräkotelo.
Ei ollut ihan BWC keliä, mutta OLC pisteitä kuitenkin kerättiin useamman tunnin ajan.
Kuvat; "Aamutaivas hallin kulmalta nähtynä" ja "Jysky laskun jälkeen"
Siitä huolimatta keli oli lennettävää termiikkikeliä.
Rippe lensi useita EKOU lentoja Riku Jokisen tuttavaporukalle, Osmo vinttasi.
Jyskyn kanssa lensimme "kuva-arvoitus arvuuttelukisan" palkintolennon.
Kyseessähän oli DuoDiscus pyöräkotelo.
Ei ollut ihan BWC keliä, mutta OLC pisteitä kuitenkin kerättiin useamman tunnin ajan.
Kuvat; "Aamutaivas hallin kulmalta nähtynä" ja "Jysky laskun jälkeen"
Re: Lentokausi 2015
Lauantaina 30.5.2015 enemmänkin purjelentäjänä tunnettu Jari Räty vieraili Patrian Tecnam P2002 JF koulukoneella Selänpäässä.
Kone on kaksipaikkainen, peruskoulukone, valmistettu Italiassa, 100 hv Rotax 9125 moottori, 110 kts nopeuas ja painaa 600 kg.
Jari kertoi olevansa PPL koulutuksen loppusuoralla, pidemmällä matkalennolla, Malmi-Selänpää-Utti-Vesivehmaa-Malmi tehtävällä.
PPL saamisen jälkeen koulutus jatkuu Elokuussa Porin Ilmailuopistolla. Kahden vuoden koulutuksen jälkeen Jarilla on siis liikennelentäjän paperit, hienoa!
Purjelentopäivä oli onnistunut, kuivatermiikkiä riitti pitkin päivää.
Kuvat; " Jari poseeraa Patrian Tecnamin edessä" ja "Tecnamin mittaristo"
Kone on kaksipaikkainen, peruskoulukone, valmistettu Italiassa, 100 hv Rotax 9125 moottori, 110 kts nopeuas ja painaa 600 kg.
Jari kertoi olevansa PPL koulutuksen loppusuoralla, pidemmällä matkalennolla, Malmi-Selänpää-Utti-Vesivehmaa-Malmi tehtävällä.
PPL saamisen jälkeen koulutus jatkuu Elokuussa Porin Ilmailuopistolla. Kahden vuoden koulutuksen jälkeen Jarilla on siis liikennelentäjän paperit, hienoa!
Purjelentopäivä oli onnistunut, kuivatermiikkiä riitti pitkin päivää.
Kuvat; " Jari poseeraa Patrian Tecnamin edessä" ja "Tecnamin mittaristo"
Re: Lentokausi 2015
Moikka
Lauantain kelipäivä olikin kuivaa termiikkiä. Ohessa pari kuvaa päivän säästä.
Lauantain kelipäivä olikin kuivaa termiikkiä. Ohessa pari kuvaa päivän säästä.
Terv. Kimmo
Re: Lentokausi 2015
Sunnuntaina toukokuun viimeisenä ainakin Kimmo, Juha, Santtu lentelivät BWC tehtäviä. Hannu Lukkarinen vinttasi.
Tiistaina 2.6.2015 keli alkoi aikaisin. Pääsin Kuiton Juhan kanssa Duolla ilmaan jo ennen puoltapäivää. Kiertelimme Savitipaletta, Lappeenrantaa, Vesivehmaata, Kausalaa jne. Yläpilvisyys haittasi, eikä ajoittain tuntunut keliä olevan lainkaan, mutta toisinaan taas 5m/s oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Puuskainen tuuli vaikeutti koneiden hallintaa. Irjalan Kalle raportoi kovasta laskusta, mutta kone, Puchacz OH-801, säilyi vaurioitta.
Tarkkuuta vaaditaan meiltä kaikilta lennon eri osavaiheissa.
Kuvat; "Duo aamutuimaan Vintturin ohjaamosta käsin katsottuna" ja "LIYn Puchacz lähdössä hinaukseen Lappeenrannan kentältä tänään 2.6.2015 n. klo 12,30"
Tiistaina 2.6.2015 keli alkoi aikaisin. Pääsin Kuiton Juhan kanssa Duolla ilmaan jo ennen puoltapäivää. Kiertelimme Savitipaletta, Lappeenrantaa, Vesivehmaata, Kausalaa jne. Yläpilvisyys haittasi, eikä ajoittain tuntunut keliä olevan lainkaan, mutta toisinaan taas 5m/s oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Puuskainen tuuli vaikeutti koneiden hallintaa. Irjalan Kalle raportoi kovasta laskusta, mutta kone, Puchacz OH-801, säilyi vaurioitta.
Tarkkuuta vaaditaan meiltä kaikilta lennon eri osavaiheissa.
Kuvat; "Duo aamutuimaan Vintturin ohjaamosta käsin katsottuna" ja "LIYn Puchacz lähdössä hinaukseen Lappeenrannan kentältä tänään 2.6.2015 n. klo 12,30"
Re: Lentokausi 2015
Torstai 4.6.2015 oli mukava maalauspäivä.
Jouni Henttu, Pekka Porkka, Jorma Raunio ja allekirjoittanut kiitotien keskilinja kohteena.
Puolet kiitotiestä 12-30 saatiin valmiiksi.
Maalina käytettiin Teknoroad 3020 vesiohenteista erikoispigmenttiä.
Paras tarjous saatiin Kausalan Tapetista ja Väristä.
Lisää täytyy tilata, koska maali loppui kesken. Keskilinjan maalit maksavat 470,- euroa + maalausvälineet. Voi meitä karjalan poikia.
Kuvat; "PP, JR ja JH maallauksen valmistelupuuhissa" ja "Valmista tuli"
Jouni Henttu, Pekka Porkka, Jorma Raunio ja allekirjoittanut kiitotien keskilinja kohteena.
Puolet kiitotiestä 12-30 saatiin valmiiksi.
Maalina käytettiin Teknoroad 3020 vesiohenteista erikoispigmenttiä.
Paras tarjous saatiin Kausalan Tapetista ja Väristä.
Lisää täytyy tilata, koska maali loppui kesken. Keskilinjan maalit maksavat 470,- euroa + maalausvälineet. Voi meitä karjalan poikia.
Kuvat; "PP, JR ja JH maallauksen valmistelupuuhissa" ja "Valmista tuli"
Re: Lentokausi 2015
Moikka
Tällaista keliä oli tänään. Peten kanssa kävimme Lappeenrannan suunnalla. Hännisen Pekka lennätti porukkaa Puhkulla. Jorma lenteli Junnulla ja Jari LS-4:llä. Osmo vinttasi tänään. Porukkaa oli kivasti tänään kentällä. Ohessa muutama kuva päivän touhuista.
Tällaista keliä oli tänään. Peten kanssa kävimme Lappeenrannan suunnalla. Hännisen Pekka lennätti porukkaa Puhkulla. Jorma lenteli Junnulla ja Jari LS-4:llä. Osmo vinttasi tänään. Porukkaa oli kivasti tänään kentällä. Ohessa muutama kuva päivän touhuista.
- Liitteet
Terv. Kimmo
Re: Lentokausi 2015
Onneksi pääsitte lentämään hyvässä kelissä Peppulassa.
Kauhavalla satoikin sitten vettä.
Kuva; "SM-kisoissa koneet punnitaan, koska mahdollisista ylipainoista sakotetaan"
Kauhavalla satoikin sitten vettä.
Kuva; "SM-kisoissa koneet punnitaan, koska mahdollisista ylipainoista sakotetaan"
Re: Lentokausi 2015
Tervehdys täältä Selänpäästä
tänään oli lentopäivä, joskin tuulinen sellainen. Pete ja minä kävime ilmassa. Jari vinttasi Janin ja Jyskyn avustaessa meitä. Pete pääsi hyvässä nostossa plven pohjiin ja kävi tuohikotin itäpuolella lautaplaanin tasalla ja Vuolenkoskella. Minä laskin kolme mäkeä. Pohjat olivat reilussa 1500 metrissä ylätuulem ollessa noin 50 km/h.
Ohessa päivän sääkuva.
tänään oli lentopäivä, joskin tuulinen sellainen. Pete ja minä kävime ilmassa. Jari vinttasi Janin ja Jyskyn avustaessa meitä. Pete pääsi hyvässä nostossa plven pohjiin ja kävi tuohikotin itäpuolella lautaplaanin tasalla ja Vuolenkoskella. Minä laskin kolme mäkeä. Pohjat olivat reilussa 1500 metrissä ylätuulem ollessa noin 50 km/h.
Ohessa päivän sääkuva.
Terv. Kimmo
Re: Lentokausi 2015
Saatiin eilen ensimmäinen kilpailupäivä aikaiseksi Kauhavan SM-kisoissa.
Keli olikin erikoisen hyvä, kun katsoo tuloksia. Antti Lehdon keskinopeus 460km tehtävällä 127km/h.
Tänään keskiviikkona olikin jo huonompaa, eikä tehtävää voinut ajatella annettavan.
Kuulimme aamubriefingissä suru-uutisen Simo Kuusiston eilisestä menehtymisestä sairaskohtaukseen.
Kuvat; "Starttiryhmitys Kauhavalla" ja "Karhu puussa Ähtärissä"
Keli olikin erikoisen hyvä, kun katsoo tuloksia. Antti Lehdon keskinopeus 460km tehtävällä 127km/h.
Tänään keskiviikkona olikin jo huonompaa, eikä tehtävää voinut ajatella annettavan.
Kuulimme aamubriefingissä suru-uutisen Simo Kuusiston eilisestä menehtymisestä sairaskohtaukseen.
Kuvat; "Starttiryhmitys Kauhavalla" ja "Karhu puussa Ähtärissä"
Re: Lentokausi 2015
Kauhavan avoimen ja kerholuokan SM-2015 kisat on nyt saatu päätökseen.
Kelityyppi oli kaikkina neljänä kisapäivänä kovatuulista ja rikkonaista termiikkikeliä.
DUOlle jäi käteen 14. sija, maastolaskuja ei tullut.
Kuvat; "Avoimen luokan voittaja Timo Saarnimo ja hänen avustajansa" ja "Avoimen luokan palkitut"
Muut tulokset purjelentokisat.fi sivuilta.
Kelityyppi oli kaikkina neljänä kisapäivänä kovatuulista ja rikkonaista termiikkikeliä.
DUOlle jäi käteen 14. sija, maastolaskuja ei tullut.
Kuvat; "Avoimen luokan voittaja Timo Saarnimo ja hänen avustajansa" ja "Avoimen luokan palkitut"
Muut tulokset purjelentokisat.fi sivuilta.
Re: Lentokausi 2015
Tänään 17.6.2015 maalattiin.
Jouni Henttu, Pekka Porkka, Jari Savolainen ja allekirjoittanut saimme kiitoradan keskiviivamaalauksen päätökseen.
Pekka Hänninen fiksasi viihtyisän terassimme.
Lentotoiminta saatiin aikaan pienimuotoisesti iltapäivällä ja keli olikin sitten ihan mukiin menevää.
Kuvat; "Vitivalkoinen EFSE" ja "Viihtyisä terassimme fiksauksen jälkeen"
Jouni Henttu, Pekka Porkka, Jari Savolainen ja allekirjoittanut saimme kiitoradan keskiviivamaalauksen päätökseen.
Pekka Hänninen fiksasi viihtyisän terassimme.
Lentotoiminta saatiin aikaan pienimuotoisesti iltapäivällä ja keli olikin sitten ihan mukiin menevää.
Kuvat; "Vitivalkoinen EFSE" ja "Viihtyisä terassimme fiksauksen jälkeen"
Viimeksi muokannut Antti, Pe Kesä 19, 2015 9:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lentokausi 2015
Juhannusaatto on sateinen, tosin iltapäivällä odotettavissa poutaa.
MAKITA PLM 5120 ruohonleikkuri, leikkuuleveys 51cm,B&S 190cm3 moottori, kuulalaakeroidut pyörät.
Aiemmin viikolla kiitoradan keskiviiva maalattu telalla ja asfaltin reunapöheiköt leikattu Makitalla.
Kuvat; "MAKITA PLM5120" ja " Kiitorata 30/12 keskiviivamerkinnät ja asfaltin reuna"
MAKITA PLM 5120 ruohonleikkuri, leikkuuleveys 51cm,B&S 190cm3 moottori, kuulalaakeroidut pyörät.
Aiemmin viikolla kiitoradan keskiviiva maalattu telalla ja asfaltin reunapöheiköt leikattu Makitalla.
Kuvat; "MAKITA PLM5120" ja " Kiitorata 30/12 keskiviivamerkinnät ja asfaltin reuna"
Re: Lentokausi 2015
Juhannusaaton viettoa Selänpäässä.
04/22 merkkien entraus toteutui.
Kuvat; " Metsittynyt 04" ja "Entrattu 04"
04/22 merkkien entraus toteutui.
Kuvat; " Metsittynyt 04" ja "Entrattu 04"