Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Yleistä keskustelua purjelennosta
Juha Ritari
Viestit: 131
Liittynyt: La Elo 18, 2007 10:48 am

Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Juha Ritari »

Tänään tiistaina 25 lokakuuta noustiin Selänpään vintturista 800 metrin korkeuteen. Loggerin mukaan korkeus oli 923 m/MSL eli 5 metriä vähemmän. Syksyn aikana jokin raivaajataho on repinyt taimet ja pensaat juurineen sekä tasoitellut kiitotie 12/30 molempien jatkeiden karheikot. Tänään hinaukseen käytettiin vaijeria 1620 metriä, joka löytyy molemmilta keloilta. Normipituus päällystettyjen starttipaikkojen uloimpien reunojen välillä rwy 12/30 on 1230 metriä (GPS mittaus +-?) Suoritimme Pena N:n kanssa kumpikin kolme hinausta. Minun saavuttamani korkeudet olivat 750, 770 ja 800 metriä, kaikki Puchazilla. Pena jäi muutaman kymmenen metriä alemmas minun epätasaisesta vinttauskäsialastani johtuen. Pintatuuli oli melkein olematonta, mutta ylhäällä vallitsi kohtalainen vastatuuli. Kiitotien länsipään karheikkoa ei vielä voi käyttää lentoonlähtöihin, mutta vintturin sijainniksi se sopii mainiosti aina ojan reunaa myöten. Käykääpä ihmettelemässä, ovathan Puhku ja Junnu vielä käytössä lokakuun loppuun saakka.
Liitteet
Puhku starttipaikalla.jpg
Vintturista ylös 800m.jpg

Valtsu
Viestit: 32
Liittynyt: To Elo 11, 2011 9:07 pm

Re: Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Valtsu »

Tämähän on hieno homma. Kova työ tuottaa tulosta. Onhan päätyjen parannukseen muutamia tunteja palanut. Kovaahan työtä tuo on, mutta kyllä nuo korkeudet jo alkavat olla sen arvoisia. Suurin kiitos tästä kuuluu Penalle, joka on suurimman työpanoksen tehnyt.

Valtsu

pakru
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 2:10 pm

Re: Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja pakru »

Ikävää, eikun mukavaa, että Pena ihan ite on touhunnut tällaista. Sen aikaa mitä minä olen touhunnut Selänpäässä 22v. on ollut yksi päivä Vuohijärven tuulella että ei ole päässyt ylös kuin vasta klo 16, onhan se vähän hankalampaa normaalisi. Mutta nyt vaan kunnalle raha-anomuksia vetämään esim. 20 tuhatta, sehän ei ole kuin alle kymmenes osa siitä, mitä 2-kymmentä Mypan jalkapalloilijalle saa, uusi tekonurmi Myllykoskelle, ja se ei ole muuta kuin läpihuutojuttu, se järjestyy ilman mitään kitkaa.

Pena
Viestit: 210
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 9:47 pm

Re: Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Pena »

pakru kirjoitti:Sen aikaa mitä minä olen touhunnut Selänpäässä 22v. on ollut yksi päivä Vuohijärven tuulella että ei ole päässyt ylös kuin vasta klo 16, onhan se vähän hankalampaa normaalisi.
Kiitos vain Pakru (vielä kesken olevan) suurtyöni suuresta arvostuksesta. Sanoisin tuohon, että jos lentotahtisi on ollut koko ajan samaa luokkaa kuin viimeiset 6 vuotta mitä minä olen täällä ollut, niin ei tarvitse ihmetellä miksei Vuohijärven tuulia ole kohdallesi osunut kovin usein. Tai siis niin hankalia tuulia ettetkö olisi päässyt ylös. Olet tietysti niin hyvä lentäjä että Vuohijärven tuulet eivät sinua haittaa, mutta voimme ottaa sen huomioon erityisesti sinua vintatessa: osaamme kyllä arvioida kun sinulla on korkeutta 450 m ja lopettaa vinttauksen siihen. Paremmilla tuulilla voimme hinata sinut vaikka 200 metriin, kyllä tosimies siitä ylös veivaa!

Se mitä sanot noista avustuksista on sen sijaan aivan totta: merkillinen epäsuhta vallitsee eri urheilulajien yhteiskunnallisen tukemisen kesken. Olisiko tosiaan niin että muutaman vieläpä ei_niin_kovin_hyvin_menestyvän pesä-, jalka- tai koripallistin TV:ssä näkymistä pidetään virheellisesti niin suurena mainosvalttina kunnalle?

-Pena

ttorri
Viestit: 10
Liittynyt: To Elo 20, 2009 10:44 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja ttorri »

Eiköhän tuosta nyt ainakin kirjallinen varotus saada. Väärin raivattu!

;)

Pena
Viestit: 210
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 9:47 pm

Re: Onko Vuohijärven tuulet voitettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Pena »

ttorri kirjoitti:Eiköhän tuosta nyt ainakin kirjallinen varotus saada. Väärin raivattu!
Melkein oikein arvattu! (Siirsin alkuperäisen vastausviestin näiden sulkujen paikalta jäsenosioon ihan hygieniasyistä, vaikka Suomessa pitäisi kyllä olla sananvapaus voimassa. Otsikko siellä on sama kuin tällä viestiketjulla. Nyt jos koskaan on korkea aika pyytää Haanpään Pasilta lukuoikeudet ellei vielä ole tullut sitä tehdyksi. Kun lukuoikeudet on myönnetty [vain jäsenille], niin kirjautumalla omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla pääsee lukemaan jäsenosion viestejä.)


Tiedoksi siis vielä kerran varmuuden vuoksi, että sen lisäksi, että lanka-autossa tupakointi on kielletty, myös raivatulta kentän päätyalueelta lentoonlähtö on kielletty.

Jorma Raunio muuten ehti vetäistä vihreällä Puhkulla uuden korkeusennätyksen: hän ilmoitti 850 m, mutta loggeri väittää tällä kertaa enemmän eli 884 m ( http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... 1345445067 ). Olisiko naputus unohtunut? Onneksi olkoon, vaikka ennätykset on nyt sitten joksikin aikaa tehtailtu jäsenosion viestissä mainituista syistä.

-Pena

P.S. Jos noista kuvista ei saa kunnolla selvää, niin ne saa klikkaamalla isommiksi.

Vastaa Viestiin