Sivu 3/3

Re: Huoltokausi 2014-2015

Lähetetty: Su Huhti 19, 2015 7:33 am
Kirjoittaja Antti
Lauantaina 18.5.2015 olikin kentällä vilkasta.
Näkyi monta tuttua kasvoa, joita ei talven aikana näkynytkään.
Kenttä saatiin täysin jyrättyä.
Vintturiin asennettiin uusi vaijeri ja toiseen kelaan tehtiin vanhoista yksi. Siinäkin nyt vain yksi jatko.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että uusi tai vanha vaijeri, aina maltillinen veto.
Tuulipussi on paikallaan ja kenttä on avattu 19.5.2015 lähtien.
Moni huoltotoimi on vielä vaiheessaan, mutta pianhan me taas lennetään.

Re: Huoltokausi 2014-2015

Lähetetty: Su Huhti 19, 2015 1:55 pm
Kirjoittaja Antti
Vaalipäivän aamuna 19.4.2014 Toksan kanssa kelaamassa vintturilankoja takaisin puukelalle.
Toksa ja Visa Hongisto ovat antaneet traktoriapua tarvittaessa jo vuosikaudet, kiitos!
Pasi taas kerran tärkeän tehtävän, varjojen pakkaamisen kimpussa.
On aina muistettava kuten National 425 mainoksessa sanotaan "It may be your last change"

Re: Huoltokausi 2014-2015

Lähetetty: Su Huhti 19, 2015 5:41 pm
Kirjoittaja Pasi Haanpää
Moi,

Onpas hieno "matkakertomus" talvikaudesta!

Huhut kentällä kertoivat, että ensi lauantaina olisivat perinteiset kevättalkoot! Seuraa tiedottelua: http://www.kily.fi/ajankohtaista.php

-Pasi

Re: Huoltokausi 2014-2015

Lähetetty: Ke Huhti 22, 2015 8:14 am
Kirjoittaja Antti
Lentokausi Selänpäässä avattiin tiistaina 21.4.2015 useammilla Junior ja Puchacz lennoilla.
LS-4, Junior, Puchacz ja DuoDiscus ovat valmiina lentotoimintaan.
Lauantain kevättalkoita odotellessa.

Re: Huoltokausi 2014-2015

Lähetetty: Pe Syys 04, 2015 9:14 am
Kirjoittaja hanu
Pieni alustus: Tämmöistä löytyy koneelta.
Lentäjät täyttävät lennon aikana ja sen jälkeen lokikirjaa, joka menee huoltoon, joka hoitaa hommat ja kirjoittaa omat kommenttinsa lokiin.

Tässä on ihan oikeita lokikirjamerkintöjä Finnairin huollosta. Lentäjät eivät aina liene kovin terävällä tuulella, eikä huollolta ainakaan huumorintajua puutu!


[L=Lentäjän lokikirjamerkintä, H=Huollon lokikirjamerkintä]

L - Vasen sisäpyörä lähes vaihdon tarpeessa
H - Vasen sisäpyörä lähes vaihdettu

L - Testilento OK, automaattinen laskeutuminen raju
H - Automaattinen laskeutuminen-toiminta ei asennettu koneeseen

L - Ohjaamossa joku löysällä
H - Ohjaamossa joku kiristetty

L - Kuolleita ötököitä tuulilasissa
H - Eläviä ötököitä tilattu

L - Merkkejä vuodosta oikeassa päälaskutelineessä
H – Merkit poistettu

L - Radiomajakan äänenvoimakkuus uskomaton
H – Radiomajakan äänenvoimakkuus säädetty uskottavalle tasolle

L - Kitkalukko saa kaasukahvan juuttumaan
H - Se on sen tarkoitus.

L - IFF-järjestelmä ei toimi
H - IFF-järjestelmä ei koskaan toimi "OFF-tilassa"

L - Murtumaepäily tuulilasissa
H - Epäilen, että olet oikeassa

L - 3. moottori puuttuu(näin lentäjä kirjoitti, tarkoitti että 3. moottori puuttuu ohjelmavalikosta)
H - Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän jälkeen


L - Kone käyttäytyy hassusti
H - Käsketty koneen käyttäytyä vakavasti

L - Hiiri ohjaamossa
H - Kissa asennettu

:) Hannu