Kuten Pasin viestistä voidaan päätellä, ovat konehuollot jo käynnistyneet ja huolimatta eu:n sekaantumisesta asiaan direktiiveillään, kaikille yhdistyksen purjekoneille tullaan tekemään vuosihuollot kuten aiemminkin.
Antti, Koskisen Jarmo ja Porkan Pekka ovat ottaneet 801:n siipien käsittelyn työn alle ja tätä kirjoittaessa Puhkun siivet ovat saaneet jo hionnan jälkeen pohjamaalin ja pohjamaalin hionnan jälkeen ensimmäisen pintamaalin. Antti on toiminut tässä maestrona ja maalarimestarina.
Pasi on käynnistänyt Höyryn huollon ja Juhalla (Salli) on Discuksen rungon huolto viittä vaille valmis.
Heikkisen Esko kävi kauppaamassa viime lauantaina Old Timerien kalenteria ja nakitettiin oitis Höyryn siipien huoltoon.
Porkan Pekka ajoi pari viikkoa sitten vintturin Saverolle Lautalan Karin huoltohalliin katsastus-ja vuosihuoltoremonttia varten. Mersu protestoi siirtoa pysähtymällä kolme kertaa siirron aikana, aiheuttaen siirtäjille tuskanhien tukanrajaan.(oli pirun pimeää ja vihmoi vettä).
Mersun/vintturin huoltohommissa ovat urakoineet Kari, Heikkilän Osmo ja Porkan Pekka. Mersun kompressorin kansi on seuran oman Macgyverin eli Paakkisen Askon syynissä.
Tämä kaikki on kuitenkin vasta alkua ja töitä ja koneiden siipiä runkoineen riittää kyllä huollettavaksi. (kuten muistetaan yhdistyksellä on yhdeksän koneen huoltovastuu).
Tähän mennessä huoltohallissa ei ole ollut huoltajista liiemmälti ruuhkaa joten kaikki kynnelle kykenevät koneiden ”kuluttajat” ja muutkin ilmailuaddiktit ovat tervetulleita huoltohallin ilmalämpöpumpun luomaan lämpöön ja samalla osallistumaan huoltohommiin.
Huollot tehdään pääsääntöisesti viikonloppuina, jolloin on tarjolla tarvittaessa ohjeita ja kaffia, joskus jopa baakelssiakin. Krematorio eli Peppulan kuulu sauna korvennetaan tarvittaessa illan vilakalla ja huolloista uuvahtaneet voivat viettää yönsä isonkämpän raikkaassa, historiaa henkivässä ilmapiirissä.
Kutosen huolto liikahti hieman eteenpäin. Heikkisen Esko huolsi korkeusvakaajan ja peräsimen. Vakaajassa oli maalihalkeamia, jotka on korjattu. Peräsin on nosttettu kylmälle puolelle.
Viikonloppuna oli pientä epäselvyyttä siitä, mitä kutosesta on jo huollettu. Ilmeisesti Pasi on aloittanut rungon huollon. Myös siivet lienevät huolletut?