Sivu 2/2

1. Mökin avain

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2009 8:53 am
Kirjoittaja Pasi Haanpää
Moi!

Kyllä se pitäisi "tutussa" paikassa olla ts. kuppilan avainnarikassa tai sitten siellä yläkaapissa.

-Pasi

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2009 2:23 pm
Kirjoittaja Kimmo
Moro Pasi!

Kämppä lämpenee.

Lähetetty: Ma Helmi 02, 2009 12:33 pm
Kirjoittaja Kimmo
Talvista alkavaa viikkoa kaikille!

Viikonloppuna huollot edistyivät mallikkaasti. Purasen Reijo sai kasin rungon huollettua, kabiinissa olevan halkeaman paikkaan itse. Irronnut plexin osa on liimattu paikalleen ja mahdolliset sauman hiontatyöt teen myöhemmin. Seiskan runko tuli huollettua, korkeusmittarit irroitin aneroidikoetta varten, Seiska on vielä punnittava ja erityistarkastettava ennen lentokauden alkua. Haanpään Pasi aloitti Ka-6E:n rungon huollon. Pasi korjasi ja paikkaili pyöräjarrun kuluneita osia. Pasi korjasi myös Juniorin mittaritaulun päällä olevan rikkoutuneen peitelevyn. Raunion Jorma ja Porkan Pekka jatkoivat Opiston Puchazin huoltoa. Taimiojan Antti sai oman koneensa siipien maalausurakan valmiiksi. Antin koneen wingletit saivat tyylikkään vihreän maalipinnan. Lassen Turbulentin siivet ja pikkuosat on siirretty "kylmälle" puolelle odottamaan pohja- ja pintamaalausta.

Sauna lämpeni normaaliin tapaan sekä perjantaina että lauantaina. Lauantai-iltana saunan terassin lämpömittari näytti pakkasta olevan 21.5°C, joka antoi pienen lisäsäväyksen saunomiseen.

Huollot jatkuvat tuttuun tapaan tulevanakin viikonloppuna.

Huoltoviikonloppu 21-22.2

Lähetetty: To Helmi 19, 2009 10:24 am
Kirjoittaja Pasi Haanpää
Moi!

Meidän perhe tulee viikonlopuksi Selänpäähän ja tarkoituksena on jatkaa kesken olevaa JK:n huoltoa. Tarvitseeko pullan lisäksi mitään erityistä?

Tuon joka tapauksessa:
- puhdistusainetta laakereiden pesuun
- jarruvaijerin JK:hon

-Pasi

Lähetetty: To Helmi 19, 2009 1:30 pm
Kirjoittaja Kimmo
Moro Pasi!

Olen itse parasta aikaa kentällä hiomassa ja maalaamassa Lassen lentsikkaa. Haen huomenna lisää vesihiomapaperia (400 ja 600) ja tavoitteena olisi siiven toinen pohjamaalaus perjantaina. Siivekkeet, laipat, sivuperäsin, korkeusperäsin ja vakaaja on maalattu ja niille riittää kevyt hionta 600:lla lukuunottamatta korkeusvakaajaa, jota on niin ikään pakkeloitava.

Tällä hetkellä ei ole mitään erityistä mielessä, mitä pitäisi tuoda kentällä, paitsi että tuo pullan lisäksi lisää pullaa ja maitoa.

Ykkösen laitan tarvittaessa lämpiämään. Sauna lämpenee perjantaina.

Lähetetty: Ma Helmi 23, 2009 12:44 pm
Kirjoittaja Kimmo
Terveisiä huoltorintamalta!

En ole pariin viikkoon kirjoitellut huoltohommista mitään. Toissa viikolla puursimme Lintukankaan Lassen ja Honkalan Masan kanssa Turbulentin rungon kimpussa. Rungosta otettiin moottori pois. Peräsinosat päällystettiin ja runko hiottiin maalausta varten. Viime viikolla vedin ekat pohjamaalit peräsinosiin ja siipeen. Lauantaina Heikkisen Esko ja Hännisen Pekka vesihioivat pohjamaalattuja peräsinosia pintamaalauskuntoon. Lauantai-iltana pohjamaalasin siiven toiseen kertaan ja maalaus näytti onnistuvan. Pohjamaalaamatta on vielä runko, laskuteline, moottorisuojat ja toinen wingletti.

Opiston Puhku on saanut pirteän vihreät huomiovärit. Kyseessä on legendaarinen Opelin pastellinvihreä värisävy.

Lauantaina porukkaa oli pilvin pimein huoltoja tekemässä. Kaikille pullaa ja kahvia tuoneille kiitokset, sillä ne menivät lähes kaikki tarpeeseen. Juniorin kimpussa olivat ainakin Raunion Jorma, Koskisen Jarmo ja Porkan Pekka, Purasen Reijo huolsi höyrykutosen ja kasin korkeusperäsimet. Keiturin Roni oli LS-4:n kimpussa. Hännisen Pekka, Heikkisen Esko ja minä hioimme Turbulentin osia. Pajusen Pena ja Sandströmin Jussi huolsivat seiskan peräsintä. Haanpään Pasi vuosihuolsi E-kutosta.

Huollot jatkuvat normaaliin tapaan ensi viikon loppuna. Todennäköisesti en pääse ensi lauantaina kentälle, mutta eiköhän tämä tästä etene. Näyttää siltä, että lomautus päättyy omalta kohdalta joksikin aikaa, sillä työt alkavat huomenna.

Tuleva viikonloppu

Lähetetty: Pe Maalis 06, 2009 9:37 am
Kirjoittaja Pasi Haanpää
Tervehdys!

Meille tulee lauantaina vieraita, enkä siis ole tulossa Selänpäähän tulevana viikonloppuna.

-Pasi

Lähetetty: Ma Maalis 09, 2009 6:39 pm
Kirjoittaja Kimmo
Huoltoisa tervehdys kaikille tämän ketjun seuraajille!

Viime viikonloppu suosi ulkoilua joka näkyi mm. lisääntyneenä ilmailuaktiviteettina varjoliitäjien taholta. Sunnuntaina varjoliitäjät nauttivat kauniista alkukeväisistä lentokeleistä. Repoveden elämyspäivät houkuttelivat osan porukasta nauttimaan lopputalven ehkäpä viimeisistä hiihtokeleistä. Sen sijaan huollot jatkuvat, vaikka nekin alkavat olla loppusuoralla. Muutama tiukka rutistus vielä, niin sitten voidaan jo miettiä mahdollista lentokauden aloitusta.

Kerhon kalustoa huollettiin taas urakalla. Osa koneista katsastetaan tulevana torstaina. Lassen kone on nyt kokonaan pohjamaalattu. Siiven välihionta on jo hyvässä vaiheessa. Runko on maalaamossa ja sille voi tehdä välihionnan. Runkoa ei kannata siirtää, vaan heti kun hionta on tehty, niin vedän pintamaalin runkoon. Rungon varusteluun on varattava reilusti aikaa. Varustelun aikana voin maalailla ja kasata muita osia.

Viikonloppuna väkeä oli kentällä reippaasti. Kirjoittajan lisäksi kentällä oli ainakin Suomisen Make ja Anu, Antti Taimioja, Raunion Jorma, Porkan Pekka, Pajusen Pena, Heinon Martti, Lantta Raimo, Koskela Matti ja Koskisen Jarmo. Lauantain huoltosessio alkoi aamuyhdeksältä ja viimeinenkin lopetti hommat vähän ennen yhtätoista illalla. Huoltoporukan ahkeruus on esimerkillistä.

Padasjoelle ei näillä näkymillä viedä konetta. Mikään ei tietenkään estä lähtemästä Padasjoelle muuten vain nauttimaan kauniista kevätsäästä.

Huollot jatkuvat entiseen tapaan. Todennäköisesti en pääse tulevana viikonloppuna ahkeroimaan kanssanne, mutta koetan kestää sen.

Re: Huoltokausi 2008-2009

Lähetetty: Ma Touko 11, 2009 5:42 pm
Kirjoittaja Kimmo
Moro kaikille tasapuolisesti, joillekin ehkä hieman tasapuolisemmin!

Huoltokausi etenee loppuaan kohti sopivasti lomittuen lentokauden alkuun. Tuvialan Harri on saanut OH-801 siivet umpeen. Siipiin piti vaihtaa pari pulttia ja sitä varten piti tehdä molempiin siipiin reiluhkot reiät.

Seiska saatiin kasattua sunnuntaina aamulla ja Nurmisen Pena koelensi sen. Iltapäivällä Sallin Juha koelensi kerhon Discuksen.

OH-356:n huolto valmistuu aikanaan. Blanik lienee tämän keän poissa kalustovahvuudesta.

Lintukankaan Lassen Turbulentti on saanut värit pintaan. Muutama pikkuosa on vielä maalattava uudestaan, mutta runkoa ja siipeä pääsee jo kasailemaan. Koneen osat on siirretty maalaamon puolelle.

Kimppakoneiden huolto on menossa parhaillaan. T5-porukan kone lienee jo huollettu ja L8-porukan kone valmistuu aikanaan.

Sunnuntaina avasin lentokauden LS-4:lla reippaassa kevätsäässä nautiskellen.

Re: Huoltokausi 2008-2009

Lähetetty: Ma Touko 11, 2009 5:51 pm
Kirjoittaja Pasi Haanpää
Moi!

Kuulin melko varmalta taholta, että JK:n huolto on tarkistuksia ja huollon kuittaamista vaille valmis. Suuret kiitokset jarruvaijerin laittaneille! Tulen puunaamaan loput ja kuittaamaan matkapäiväkirjan 21.5.

-Pasi

Re: Huoltokausi 2008-2009

Lähetetty: Pe Loka 02, 2009 5:23 pm
Kirjoittaja Kimmo
Moro kaikille!

Tänään 2.10.2009 saimme Lassen Turbulentin lentokuntoon. Kone on vielä punnittava ja katsastettava ennen ensimmäistä lentoa. Lasse teki kuitekin "roll-outin" tänään. Ohessa linkki muutamaan valokuvaan.

http://kimmoke64.kuvat.fi/kuvat/Lassen+Turbulent/

Kuva